Какие из следующих задач с высоким приоритетом для вашей компании сейчас?









Национальная стандартизация Закон
ЗАКОН
Национальная стандартизация
(Официальный SG - 88. От 04.11.2005 на в силу с 05.05.2006 на) Глава первая
GENERAL
Ст. 1. (1) Настоящий Закон регулирует деятельность под национальные стандарты и процедуры для создания, структуре и деятельности Болгарский институт по стандартизации, именуемые в дальнейшем "УРП".
(2) Настоящий Закон не распространяется на стандарты, разработанные и утвержденные на предприятиях, в учреждениях и отраслевых организаций .. 2. Этот закон определяет взаимодействие органов исполнительной власти и BIS в сочетании с процедурой уведомления в области стандартов для устранения технических барьеров в торговле. Ст. 3. Деятельности национальных стандартов включают в себя:
1. развитие болгарской стандарты на национальном уровне, принятии, утверждении, публикации, издания и распространения;
2. участие в разработке и голосование по стандартам на европейском и международном уровне, представляя их как болгарский стандартов, их публикации, издания и распространения. ст. 4. (1) Болгарский стандартов отождествляются с буквенно-цифровым именем. Письмо знак состоит из букв BS или сочетание букв и другие буквы Б. имена в тех случаях, когда европейскими или международными стандартами. Цифровая индикация состоит из нескольких стандартных и год утверждения или ввода.
(2) имена пункт. 1 не может быть использован для других стандартов в дополнение к болгарским.
(3) сертификационного знака соответствия на упаковке и / или знаков, удостоверяется соответствие с болгарским стандартам.
(4) наличие только имена под пар. 1, без сертификационного знака под пар. 3, нет доказательств о соответствии стандартам .. 5. (1) Болгарский стандарты применяются на добровольной основе.
(2) правовой акт, который обеспечивает технические требования могут ссылаться на болгарском стандартов и / или части болгарского стандарты только тогда, когда акт введения европейского права.
(3) органов исполнительной власти, которые разрабатывают правила, которые упоминаются в болгарском стандартов и / или их частей, разработанных на национальном уровне, координировать проект правил с BIS.
(4) Болгарский институт стандартизации стандартов заявление, сделанное под пункт. 3 в соответствии со ст. 35-38.
(5) Закон может относиться к болгарским стандартам транспонирования европейских или международных стандартов, когда он вводится и опубликован в болгарском языке и в соответствии с требованиями ст. 57.
Глава вторая
Структура и управление Болгарский институт СТАНДАРТИЗАЦИИ
Ст. 6. (1) Болгарский институт стандартизации является национальным органом по стандартизации в Республике Болгария.
(2) Болгарский институт стандартизации является юридическим лицом в Софии.
(3) Болгарский институт стандартизации не распределять прибыль. Ст. 7. (1) Болгарский институт стандартизации осуществляет свою деятельность на основании законов, уставы и правила работы с национальными стандартами.
(2) Устав БМР регулирует его структуру и управление условия для возникновения и прекращения членства, права и обязанности членов и другие вопросы, связанные с объектами BDS.
(3) Устав БМР опубликована в официальном бюллетене. Ст. 8. Члены БМР могут быть лица, которые готовы оказывать поддержку деятельности национальных стандартов и соглашаетесь соблюдать Устав БМР, следующие группы:
1. ассоциациями работодателей, торгово-промышленные, производителей и торговцев;
2. министерств, ведомств, комиссий и административных органов исполнительной власти, установленных законом или постановлением Совета Министров;
3. научных организаций, институтов и университетов;
4. стороной оценки соответствия, проверяющих органов, органов по сертификации, испытательных лабораторий и калибровки;
5. объединений страховщиков, ассоциации потребителей, профессиональные организации и союзы. ст. 9. Органы BDS являются:
1. общего собрания;
2. Правления;
3. Совет по контролю;
4. Исполнительный директор;
5. технические консультации;
6. технических комитетов. ст. 10. (1) высший орган BIS является Генеральная Ассамблея.
(2) Генеральная Ассамблея:
1. принять поправки в Устав;
2. принимать и исключать членов УРП и определить количество сборов;
3. избирать и удалить члены совета директоров и двух членов совета по контролю;
4. принять бюджет УРП и отчет о его исполнении;
5. принять доклад BIS;
6. принимает иные решения, предусмотренные в уставе. ст. 11. (1) Генеральная Ассамблея включает в себя представителей всех членов УРП. Порядок определения представителей регулируется законом.
(2) Любой член УРП имеет один голос на общем собрании. Ст. 12. (1) Генеральная Ассамблея является регулярная и сверхурочных. Очередное общее собрание проводится ежегодно в штаб-квартире BDS.
(2) Очередное общее собрание созывается Советом управляющих по своей собственной инициативе или по требованию одной трети BDS.
(3) Внеочередное общее собрание созывается по решению Совета или по письменному требованию одной трети членов Генеральной Ассамблеи.
(4) В случае пункт. 3 Совет управляющих созывает внеочередное общее собрание в течение 14 дней с момента получения запроса. Если правление не созывает внеочередное общее собрание в течение этого периода, она должна быть созвана Софийский городской суд.
(5) призыв к очередной или специальной повестку дня общего собрания, дату, время и место их и по чьей инициативе совещание.
(6) приглашение опубликован в "Официальном вестнике" по крайней мере за месяц до назначенного дня. Ст. 13. Генеральная Ассамблея является законным, если более половины всех членов УРП. В отсутствие кворума, заседание закрывается на один час в том же месте и при той же повесткой дня и может иметь место как присутствующих членов. Ст. 14. Генеральная Ассамблея принимает решения простым большинством голосов присутствующих членов, если решение определенных вопросов в уставе не предусмотрено иное. Ст. 15. (1) Органы являются его Правления и главный исполнительный директор.
(2) Совет состоит из 15 членов, включая председателя.
(3) Каждая группа искусства. 8, имеет трех представителей в Совете управляющих. Представители групп искусства. 8, пункт 1, 3, 4 и 5, которые являются членами совета не могут быть государственными служащими.
(4) Члены Совета управляющих BIS избираются лица:
1. которые не являются членами руководящего органа или наблюдательного органа или генеральными партнерами в компании, которая является банкротом, или прекращено в связи с неплатежеспособностью компании, если неудовлетворенный кредиторов;
2. не супругов или родственников или залога до третьей степени или в результате брака с третьей степени член правления;
3. не были осуждены за преступления общего характера.
(5) Председатель Совета может заниматься другой оплачиваемой деятельностью, кроме научной и педагогической. Ст. 16. (1) мандат Совета составляет 5 лет. Члены Совета могут переизбираться без ограничений.
(2) срок член совета директоров должны быть прекращены досрочно:
1. в отставку;
2. если он не удовлетворяет требования по ст. 15, пункт. 4;
3. в неспособности выполнять свои обязанности в течение более 6 месяцев;
4. если не участвовать, без уважительной причины более чем в двух последовательных заседаниях Совета управляющих.
(3) При досрочном прекращении полномочий члена Совета директоров на его месте другой человек избран член той же группы в общем собрании на оставшийся срок. Ст. 17. Совет управляющих:
1. предложить Генеральной Ассамблее изменений в Устав BDS;
2. принять правила работы с национальными стандартами по предложению Исполнительного директора;
3. избран исполнительный директор и определить размер его заработной платы;
4. организовать деятельность BIS и устанавливает приоритеты для работы на национальных стандартов;
5. предложить Генеральной Ассамблее проект бюджета УРП и отчет о его исполнении;
6. распоряжаться собственностью УРП в соответствии с Уставом;
7. обеспечивает общий доклад совещания бис;
8. избирать и увольнять членов технические консультации;
9. утвердить правила финансирования деятельности технических комитетов;
10. принятой системы оценки соответствия с болгарскими стандартами;
11. принятие решений об участии и о прекращении участия в BDS в других организациях;
12. утвержденными стандартами программы;
13. определения вознаграждения председателя совета;
14. принимает иные решения, предусмотренные в уставе. ст. 18. (1) Совет услышать и решить все вопросы в пределах своей компетенции, в совещаниях, проводимых по крайней мере раз в 3 месяца.
(2) Совет созывается председателем совета или по инициативе одной трети его членов.
(3) Заседания проводятся, если более половины членов совета.
(4) Совет принимает решение простым большинством голосов всех членов, если решение определенных вопросов в уставе не предусмотрено иное. Ст. 19. Члены совета получают вознаграждение за участие в сессии, равная минимальной месячной заработной платы. Ст. 20. Директор-исполнитель принял участие в заседаниях Совета управляющих, имеет право голоса. Ст. 21. (1) совет избирает президента на 5 лет.
(2) Председатель совета:
1. BDS;
2. организовать выполнение резолюций Генеральной Ассамблеи и Совета управляющих;
3. созывать и председательствовать на заседаниях совета и предложили свои повестки дня;
4. заключить контракт на управление с исполнительным директором;
5. член государственного совета, который в его отсутствие, чтобы председательствовать на заседаниях Совета;
6. решить другие вопросы, предусмотренные в уставе.
(3) В отсутствие председателя Совета управляющих разрешить член совета директоров, чтобы заменить его. Ст. 22. Исполнительный директор избирается Советом по предложению его членов сроком на 5 лет .. 23. Исполнительный директор:
1. организация, управление и руководство текущей деятельностью BIS в соответствии с решениями Совета и Устава;
2. распоряжаться движимым имуществом BDS;
3. заключать и прекращать трудовые договоры с работниками BDS;
4. Ежегодном докладе BIS на рассмотрение Совета управляющих;
5. представить доклад о выполнении бюджета в Совет после консультаций совет по контролю;
6. утвержденных процедур для работы с национальными стандартами;
7. утвержденных национальных стандартов;
8. Утвердить национальных документов по стандартизации;
9. решить другие вопросы, предусмотренные в уставе. ст. 24. (1) Наблюдательный совет имеет право контролировать финансовую деятельность BIS.
(2) Наблюдательный совет состоит из трех членов. Члены совета по контролю не могут быть членами Совета или сотрудники УРБ.
(3) Два члена наблюдательного совета избираются непосредственно Генеральной Ассамблеей. Эти члены не могут быть государственными служащими.
(4) Один из членов совета по контролю является представитель Министерства финансов и определяется Министром финансов .. 25. Наблюдательный совет:
1. контроль за выполнением бюджета УРП;
2. обеспечить соблюдение правил для финансирования деятельности технических комитетов;
3. ответственность за законность расходов и в выявлении нарушений сообщить правления и исполнительный директор;
4. высказать свое мнение о бюджете BIS и отчет о его выполнении;
5. предложить Генеральной Ассамблее членских взносов членов BDS;
6. решить другие вопросы, предусмотренные в уставе. ст. 26. Члены совета по контролю должны получать вознаграждение за участие в сессии, равная минимальной месячной заработной платы. Ст. 27. Порядок созыва, кворум, голосование и решение совета по контролю регулируются уставом. Ст. 28. (1) управление стандартизации осуществляется:
1. Технический совет по стандартам neelektrotehnicheskata сфере деятельности;
2. технические консультации по вопросам стандартизации в электротехнике, электронике, информационным технологиям и телекоммуникации;
3. технические консультации для оценки соответствия с болгарским стандартам.
(2) количество членов каждой технических консультаций определен в уставе.
(3) Члены технических советов избираются Советом управляющих из числа признанных специалистов в области стандартизации по предложению отраслевых советов, технических комитетов и членов УРП.
(4) Любой технический совет избирает председателя, который организует и управляет ее работой.
(5) технические консультации может создать отраслевых советов для определенных секторов экономики. Ст. 29. (1) Технические советы:
1. принимать решения о разработке, принятии и утверждении или осуществлению болгарского стандартов;
2. принимать решения о разработке, принятии и утверждении или вход болгарских документов по стандартизации;
3. создавать рабочие группы для разработки и принятия или внедрения стандартов или болгарской болгарских документов по стандартизации;
4. решение о создании и закрытии технических комитетов;
5. правила по спорам, возникающим между техническими комитетами по техническим вопросам.
(2) технические консультации по вопросам искусства. 28, пункт. 1, пункты 1 и 2 утвержденной программой стандартизации OBM, которая включает в себя решения, принятые под пар. 1, пункты 1 и 2 и обеспечить его реализацию.
(3) технического совета искусства. 28, пункт. 1, стр. 3 развивать и поддерживать системы для оценки соблюдения стандартов болгарского .. 30. Рабочая правил и операционных процедур для технических консультаций изложены в правилах для произведения искусства. 7, пункт. 1 и процедур для произведения искусства. 23, стр. 6. Ст. 31. (1) технических комитетов стандартизации рабочих органов BIS, которые отвечают за определенные области стандартизации.
(2) технические комиссии создаются и закрываются технических консультаций.
(3) Участие в работе технических комитетов является добровольным. Ст. 32. (1) Технические комитеты:
1. разработать и принять проекты болгарского стандартов и стандартизации документов;
2. доступны для утверждения исполнительным директором проектов болгарских стандартов и стандартизации документов;
3. участие в развитии европейской и международным стандартам и стандартизации документов в области и во внедрении их в качестве болгарского стандартам.
(2) правил и операционных процедур для работы технических комитетов, изложены в правилах для произведения искусства. 7, пункт. 1 и процедур для произведения искусства. 23, стр. 6.
Глава третья
Организация деятельности национального стандарта Раздел I
Основная деятельность Болгарский институт по стандартизации
Ст. 33. Болгарский институт стандартизации:
1. разработка, утверждение и изменить правила и процедуры для работы с национальными стандартами;
2. подготовить методические рекомендации по разработке стандартов, утвержденных в учреждениях, в отраслях и на предприятиях;
3. разработать, утвердить и опубликовать программу стандартов;
4. разработать, принять и одобрить или введите Болгарский Болгарский стандартов и стандартизации документов;
5. распределенной болгарских проектов стандартов болгарских стандартов и стандартизации документов;
6. распространит проект европейские стандарты, международные стандарты, иностранные национальные стандарты и проекты иностранных национальных стандартов;
7. создание и ведение базы данных стандартов и стандартизации документов;
8. устанавливать и поддерживать бассейн национальных, международных, европейских и зарубежных национальных стандартов и специализированной библиотеки;
9. обмен стандартами;
10. создание системы для оценки соблюдения болгарского стандартов;
11. организовать курсы, семинары, конференции и другие формы обучения и расширения круга участников в деятельности национальных стандартов;
12. выпустила официальный бюллетень и каталог болгарских стандартов;
13. опубликовал ежегодный доклад о своей деятельности. ст. 34. Болгарский институт стандартизации является Республика Болгария в Международной организации по стандартизации (ISO), Международной электротехнической комиссии (МЭК), Европейский комитет по стандартизации (CEN) и Европейского комитета по стандартизации в области электротехники (CENELEC). Ст. 35. Болгарский институт стандартизации подготовить указания, которые приведены в Приложении № 3 к Соглашению по техническим барьерам в торговле, и представляет их в информационный центр ИСО / МЭК в Женеве, Швейцария. Ст. 36. Болгарский институт стандартизации, через информационный центр, отвечая на запросы заинтересованных лиц из государств-членов Всемирной торговой организации, а также предоставляет информацию о стандартах, которые были приняты или предлагаются для принятия. Ст. 37. (Дата вступления в силу присоединения Болгарии к Европейскому союзу.)
(1) Българският институт за стандартизация информира Комисията на Европейския съюз, европейските организации по стандартизация и националните органи по стандартизация на държавите-членки на Европейския съюз, и при поискване предоставя частта от програмата си по стандартизация, която се отнася за приемане и изменение на национални стандарти или на международни стандарти, които не се въвеждат еквивалентно.
(2) Българският институт за стандартизация предоставя на Комисията на Европейския съюз, европейските организации по стандартизация и националните органи по стандартизация на държавите-членки на Европейския съюз, при поискване проектите на стандартите по ал. 1 и осигурява възможност за даване на становища и коментари. Чл. 38. (В сила от датата на присъединяването на Република България към Европейския съюз.) Българският институт за стандартизация в съответствие с правилата и с процедурите за работа по националната стандартизация спазва изискванията, посочени в правилата за работа на европейските организации за стандартизация, за преустановяване на работата по въвеждане на национални стандарти, които могат да повлияят на хармонизацията на европейско ниво.
Раздел II
Разработване, приемане и одобряване на български стандарти
Ст. 39. Физическо и/или юридическо лице може да направи пред БИС обосновано предложение за разработване и одобряване на български стандарт. Чл. 40. Предложението по чл. 39 се мотивира относно:
1. целите, които се постигат с предложения стандарт;
2. икономически фактори;
3. финансово и експертно осигуряване;
4. възможност за прилагане на стандарта за целите на оценяване на съответствието;
5. връзка с други стандарти. Чл. 41. (1) Изпълнителният директор на БИС предоставя на съответния технически съвет постъпилото за разглеждане предложение по чл. 39.
(2) След вземане на решение за разработване на български стандарт техническият съвет възлага разработването му на технически комитет от съответната област на стандартизация.
(3) В случай че предложеният за разработване стандарт е от област на стандартизация, в която няма регистриран технически комитет, техническият съвет определя работна група от експерти, която разработва и приема с общо съгласие проекта на български стандарт. Чл. 42. (1) Техническите комитети приемат проектите на българските стандарти след постигане на общо съгласие и ги предлагат на изпълнителния директор за одобряване.
(2) Общо съгласие се постига при липса на възражения по съществени въпроси от заинтересованите лица и чрез процедура, стремяща се да отчете становищата на всички страни и да сближи несъвпадащите гледни точки. Чл. 43. Разработеният и приет проект на български стандарт се представя за одобряване от изпълнителния директор. Чл. 44. Българските стандарти влизат в сила след публикуване на означенията по чл. 4, ал. 1 и наименованията им в официалния бюлетин на БИС. Чл. 45. Редът за разработването, приемането и одобряването на българските стандарти се урежда в правилата за работа и в процедурите за работа по националната стандартизация.
В разделе III
Въвеждане на европейски и международни стандарти като български стандарти
Ст. 46. Европейските и международните стандарти се въвеждат в Република България само като български стандарти. Чл. 47. (1) Европейските стандарти се въвеждат идентично като български стандарти:
1. чрез приемане, одобряване и издаване на идентичeн текст на стандарта на български език или на официалните езици на европейските организации за стандартизация; или
2. чрез потвърждаване за прилагане като български стандарти.
(2) Потвърждаването за прилагане като български стандарти се извършва чрез издаване на национална страница за потвърждаване или чрез обявяване в официалния бюлетин на БИС.
(3) С въвеждането на европейски стандарти се отменят противоречащите им български стандарти, одобрени на национално ниво. Чл. 48. Международен стандарт се въвежда по инициатива на техническите комитети за стандартизация, по предложение на физически и/или юридически лица. Чл. 49. Редът за въвеждането на европейските и международните стандарти като български стандарти се урежда в правилата за работа и в процедурите за работа по националната стандартизация.
Раздел IV
Разработване и одобряване или въвеждане на български стандартизационни документи
Ст. 50. (1) Български стандартизационни документи са стандартизационни документи, които са разработени и одобрени или въведени от БИС.
(2) Българските стандартизационни документи се идентифицират с буквено и цифрово означение. Буквеното означение се състои от буквите СД или комбинация от буквите СД и други буквени означения в случаите на въвеждане на европейски или международни стандартизационни документи. Цифровото означение се състои от номера на стандартизационните документи и годината на одобряването или въвеждането им.
(3) Означенията по ал. 2 не могат да се използват за други стандартизационни документи освен за българските.
(4) Българските стандартизационни документи се разработват и одобряват или въвеждат по реда на раздели II и III, без да се спазва принципът на общото съгласие по чл. 42, пункт. 2.
В разделе V
Изменяне и отменяне на български стандарти и на български стандартизационни документи
Ст. 51. (1) Българският институт за стандартизация извършва периодичен преглед за актуалността на българските стандарти.
(2) Изменянето, преработването или отменянето на български стандарт или български стандартизационен документ се извършва в съответствие с правилата за работа по националната стандартизация.
Раздел VI
Авторски права и права за разпространение
Ст. 52. Българският институт за стандартизация е носител на авторските права върху българските стандарти и българските стандартизационни документи. Чл. 53. Българският институт за стандартизация има изключителното право да издава, възпроизвежда, разпространява и продава българските стандарти и българските стандартизационни документи. Чл. 54. Защитата на авторските права на БИС върху българските стандарти и българските стандартизационни документи се осъществява по реда на Закона за авторското право и сродните му права.
Глава четвърта
ИМУЩЕСТВО И ФИНАНСИРАНЕ
Ст. 55. Приходите по бюджета на БИС се формират от:
1. субсидия от държавния бюджет, утвърдена със Закона за държавния бюджет на Република България за съответната година;
2. членски внос на членовете на БИС;
3. средства, отпуснати за въвеждането на стандарти, включително стандарти, към които препращат нормативни актове, съдържащи технически изисквания;
4. продажба на стандарти и на стандартизационни документи, от предоставяне на услуги, от предоставяне на сертификатна марка за съответствие с българските стандарти и от обучение;
5. участия в европейски, международни и други донорски програми;
6. дарения от физически и юридически лица. Чл. 56. Субсидията от държавния бюджет по чл. 55, т. 1 се разходва за:
1. дейности по административно и техническо обслужване на техническите комитети за стандартизация, по прилагане на процедурата по обявяване на стандарти, по създаване и поддържане на база данни за стандарти и стандартизационни документи, по създаване и поддържане на фонд от национални, международни, европейски и чуждестранни национални стандарти и специализирана библиотека, по осъществяване на обмен на стандарти и по създаване на система за оценяване на съответствието с изискванията на българските стандарти.
2. заплащане на членския внос в европейските и международните организации по стандартизация (CEN, CENELEC, ISO и IEC), в които БИС представлява Република България;
3. подпомагане изпълнението на всички дейности на БИС, свързани със задълженията като пълноправен член в европейските (CEN и CENELEC) и международните (ISO и IEC) организации по стандартизация. Чл. 57. Въвеждането на европейски и международни стандарти, към които препращат нормативни актове, съдържащи технически изисквания, се финансира от органите на изпълнителната власт, които са отговорни за разработването и прилагането на тези нормативни актове.
ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА
1. По смисъла на този закон:
1. "Стандарт" е документ, който е съставен чрез общо съгласие и определя за общо и повтарящо се прилагане правила, основни насоки или характеристики за дейности или техните резултати, за да се постигне оптимален ред в дадена съвкупност от обстоятелства.
2. "Български стандарт" е стандарт, който е разработен, приет и одобрен от БИС и е общодостъпен.
3. "Национален орган за стандартизация" е орган за стандартизация, признат на национално ниво, определен да бъде член в международните и европейските организации по стандартизация.
4. "Чуждестранен национален стандарт" е национален стандарт, който е одобрен от чуждестранна национална организация по стандартизация и е общодостъпен.
5. "Европейски стандарт" е стандарт, който е одобрен от европейска организация по стандартизация (CEN, CENELEC, ETSI) и е общодостъпен.
6. "Международен стандарт" е стандарт, който е одобрен от международна организация по стандартизация (ISO, IEC, ITU) и е общодостъпен.
7. "Стандартизационни документи" са документи, приети от европейските и международните организации по стандартизация, като технически спецификации, технически доклади, ръководства и работни споразумения, които са общодостъпни.
8. "Област на стандартизация" е съвкупност от взаимно свързани продукти, процеси или услуги, които могат да бъдат стандартизирани.
9. "Идентично въвеждане" е въвеждане на европейски или международни стандарти, при което задължително се спазват формата и съдържанието на въвеждания стандарт.
10. "Процедура за работа по националната стандартизация" е определен начин за извършване на дейността по националната стандартизация в съответствие с правилата за работа по националната стандартизация.
11. "Система за оценяване на съответствието с изискванията на българските стандарти" е система, която има собствени правила за работа и управление, предназначена за извършване на доброволно оценяване на съответствието на продукти с изискванията на българските стандарти.
12. "Сертификатна марка за съответствие с българските стандарти" е сертификатна марка по смисъла на Закона за марките и географските означения за съответствието на продукти с изискванията на българските стандарти.
13. "Споразумението за техническите пречки в търговията" е приложение към Маракешкото споразумение за създаване на Световната търговска организация, по което Република България е страна, съгласно Протокол за присъединяването на Република България към Маракешкото споразумение за създаване на Световната търговска организация, ратифициран със закон (ДВ, бр. 93 от 1996 г.) и влязъл в сила за Република България.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
2. Този закон отменя Закона за националната стандартизация (обн., ДВ, бр. 55 от 1999 г.; изм., бр. 108 и 112 от 2001 г., бр. 13 от 2002 г.). 3. Стандартите, които са одобрени или въведени по реда на действащото законодателство преди влизането в сила на закона, запазват действието си. 4. Регистрираните към датата на влизане в сила на закона технически комитети по стандартизация запазват своя статут. 5. (В сила от 04.11.2005 г.)
(1) Първото общо събрание за учредяване на БИС се провежда не по-късно от датата на влизане в сила на този закон.
(2) Председателят на Българския институт по стандартизация, съществуващ към деня на обнародването на този закон в "Държавен вестник", съобщава насрочването на първото общо събрание, като публикува в поне един национален ежедневник покана за участие на заинтересованите лица по чл. 8 най-малко 30 дни преди датата на провеждане.
(3) В поканата се посочват мястото, датата и часът на провеждане на общото събрание и изискванията за легитимация на заинтересованите лица.
(4) Първото общо събрание има следния дневен ред:
1. приемане на устав на БИС;
2. избор на управителните органи.
(5) Общото събрание може да реши в дневния ред да бъдат включени и други въпроси. 6. (1) Закрива се Българският институт по стандартизация, създаден с отменения Закон за националната стандартизация.
(2) (В сила от 04.11.2005 г.) Министерският съвет, до влизането в сила на закона, по предложение на министъра на икономиката и енергетиката, определя комисия, която да извърши необходимите действия по ликвидацията на Българския институт по стандартизация в срок два месеца след влизането в сила на закона.
(3) (В сила от 04.11.2005 г.) Разходите по ликвидацията са за сметка на бюджета на Министерството на икономиката и енергетиката, в това число на БИС, за съответната година.
(4) Трудовите и служебните правоотношения със служителите от закрития Български институт по стандартизация се уреждат при условията на чл. 328, ал. 1, т. 1 от Кодекса на труда, съответно чл. 106, ал. 1, т. 1 от Закона за държавния служител.
(5) Архивът, включително ведомостите за заплати, на закрития Български институт по стандартизация се предават на БИС.
(6) Министърът на финансите по предложение на министъра на икономиката и енергетиката извършва произтичащата от закона корекция на бюджета на Министерството на икономиката и енергетиката за 2005 г. на основание чл. 34, ал. 3 от Закона за устройството на държавния бюджет. 7.(В сила от 04.11.2005 г.)
(1) Фондът от български стандарти и движимите вещи на Българския институт по стандартизация се предоставят на БИС, създаден с този закон.
(2) Българският институт за стандартизация, създаден с този закон, е правоприемник на правата върху обекти на интелектуалната собственост, които се притежават от Българския институт по стандартизация.
(3) Българският институт за стандартизация, създаден с този закон, е правоприемник на членствените правоотношения на Българския институт по стандартизация в европейските (CEN и CENELEC) и международните (ISO и IEC) организации по стандартизация. 8. (В сила от 04.11.2005 г.) Министерският съвет до влизането в сила на закона предприема действия за предоставяне на сграда на БИС, създаден с този закон. 9. Членове 37 и 38 влизат в сила от датата на присъединяването на Република България към Европейския съюз. 10. Законът влиза в сила 6 месеца след обнародването му в "Държавен вестник", с изключение на 5, 6, ал. 2 и 3, 7 и 8, които влизат в сила от деня на обнародването му. Законът е приет от XL Народно събрание на 20 октомври 2005 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.
VIP КОМПАНИЙ
Avtomotor Дианабад EAD
Сертифицированные компании
Болгаро-немецкий процента ...
Сертифицированные компании
Самел 90 PLC
Сертифицированные компании
DHC Русе - SAD
Сертифицированные компании