Какие из следующих задач с высоким приоритетом для вашей компании сейчас?









Закон об обращении с отходами
ЗАКОН
Обращение с отходами

(Официальный SG. 86 от 30.09.2003, внесены поправки. Нет.. 70 из 2004 года, внесены поправки. И дополненное. Нет.. 77 от 2005 года поправками. Нет.. 87 из 2005 ., Дополнение № 88 2005 года с поправками, внесенными № 95 от 2005 шт 105 от 2005 года;...... 30, 2006, выпуск 34, 2006, выпуск.. 63 из 2006 шт. 36 из 2008, № 70 от 2008 года поправками. и дополненное. Нет.. 105 от 2008 года поправками. Нет.. 82 из 16.10.2009) Глава первая
ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ Ст. 1. (1) Настоящий Закон определяет экологически обоснованного регулирования как комплекс прав и обязанностей, решений, действий и мероприятий, связанных с отходами производства и обращения, а также формы контроля за эту деятельность.
(2) Настоящий Закон определяет требования к продукции во время их производства или после их конечного использования или производства опасных отходов.
(3) Обращение с отходами осуществляется в целях предотвращения, сокращения или ограничения их вредного воздействия на здоровье человека и окружающую среду. Ст. 2. (1) Настоящий Закон распространяется на:
1. бытовых отходов;
2. промышленных отходов;
3. строительный мусор;
4. опасных отходов.
(2) Настоящий Закон не распространяется на:
1. радиоактивных отходов;
2. (С изменениями SG 70 от 2008 года.) Отходов, образующихся от разведки, добычи, переработки и хранения минеральных ресурсов;
3. Туши животных;
4. фекалии животных и других опасных веществ, используемых в сельском хозяйстве;
5. газообразных выбросов в атмосферу;
6. сточных вод, за исключением отходов в жидком виде, включены в классификацию искусства. 3;
7. списанных взрывчатых веществ. ст. 3. Классификация видов отходов и свойства которых определяются министр охраны окружающей среды и водных ресурсов и министра здравоохранения.
Глава вторая
ОБЯЗАННОСТИ лиц, занимающихся деятельностью по утилизации. 4. (1) Лица, деятельность которых формируется и / или обращения с отходами, принимать меры в следующей последовательности:
1. предотвращения или уменьшения количества и опасных свойств отходов:
а) разработка и применение передовых экологически безопасных технологий, сохраняющих использование первичных природных ресурсов;
б) техническое развитие и маркетинг продуктов, разработанных таким образом, что их производстве, использовании и утилизации не может увеличить количество или опасных свойств отходов и загрязнения риски для них или, что последствия будут по возможности ограничены;
с) разработка соответствующих методов для окончательного удаления опасных веществ, содержащихся в отходах, предназначенных для восстановления;
2. рециркуляции, повторного использования и / или извлечения вторичного сырья и энергии из отходов, образование которых может быть предотвращено;
3. Размещение отходов на их неспособность к предотвращению, сокращению и / или восстановления.
(2) В случае загрязнения лиц, находящихся под пункт. Принять незамедлительные меры по ограничению ее последствий на здоровье человека и окружающую среду. Ст. 5. (1) Держатели отходов отходов, и лиц, во владении которых они находятся.
(2) сдачи-приемки производства, строительства и опасных отходов осуществляется только на основании письменного договора.
(3) Держатели отходов под пар. 1, требуется:
1. положения для лечения различных типов, происхождение и свойства отходов;
2. поддержание постоянного состояния и нормальной эксплуатации объектов по переработке отходов;
3. принять все меры для смешивания опасных отходов с других отходов или отходов с неустранимым;
4. организовать безопасное хранение отходов, для которых нет адекватных средств лечения;
5. в наличии опасных отходов для определения ответственного лица и создать организацию для безопасного управления;
6. вести учет отходов в порядке, предусмотренном настоящим законом и правилами для его реализации;
7. на момент запроса на доступ контролирующих органов в технологические линии, которые обеспечивают отходов Услуги для обработки отходов и документации отходов;
8. обеспечить обучение и регулярное обучение персонала обращению с опасными отходами;
9. обеспечивать и осуществлять необходимые меры для распространения загрязнений после закрытия участков и деятельности, а также установку или захоронения отходов;
10. обеспечить необходимые средства для:
а) обеспечить осуществление программ по управлению отходами;
б) план мониторинга;
в) установка или закрытие удаления отходов;
г) послеоперационного мониторинга и контроля;
11. подготовить план действий в случае аварий при проведении отходов;
12. информировать власти о предстоящих изменениях в материалы и процессы, которые приведут к изменению количества или типа отходов и их опасных свойств. ст. 6. (1) Держатели из них на сбор отходов, транспортировки, утилизации или удалению лиц, имеющих право осуществлять деятельность или восстановить их и / или распоряжаться собой в соответствии с настоящим Законом.
(2) Любое пренебрежение, несанкционированное захоронение и сжигание или других форм неконтролируемой утилизации отходов. Ст. 7. (1) Те заявители получения разрешения на строительство, вместе с документами по ст. 144, пар. 1 Закона о территориальном планировании, представил информацию о количестве и типах промышленных и опасных отходов будет сформирована после реализации инвестиционных проектов.
(2) информации в соответствии пункт. 1 является основой для требования Государственной приемочной комиссии разрешения в соответствии со ст. 12.
(3) Запрещается использование разрешения строительства в соответствии с Законом о территориально-пространственного планирования, без разрешения на отходы деятельности, когда это требуется по ст. 12. Ст. 8. Анализ состава и свойств отходов для определения заявленных данных и классификации отходов по ст. 3 проводится в аккредитованных лабораториях. Ст. 9. (1) Где отходов неизвестны, затраты на восстановление качества окружающей среды, несет лиц во владении которых они отходов.
(2) Все расходы по восстановлению качества окружающей среды и выявить истинные причины должны быть возмещены ему.
(3) Если причина не установлена в течение 30 дней, по требованию лиц, получающих помощь от муниципальных отходов в порядке, указанном в постановлении по ст. 19, где загрязнения опасными отходами - в порядке, установленном Правилами процедуры управления предприятием мероприятий по охране окружающей среды (Сизигия 3 из 2003).
Глава третья
ЛЕЧЕНИЕ И транспортировку отходов. 10. Отходы, в зависимости от их свойств, состава и других характеристик рассматриваются и транспортироваться таким образом, что позволит предотвратить их дальнейшее рациональное использование. Ст. 11. (1) лиц размещение на рынке продуктов, использование которых порождает потоки отходов, определенные постановлением. 24 пункт. 2, ответственных за сбор и достижения соответствующих целей, для переработки и восстановления.
(2) Производители и импортеры упакованных товаров несут ответственность за раздельный сбор отходов в результате использования этих продуктов и достижения следующих целей для переработки и восстановления:
1. (С изменениями SG 77 от 2005 года.) Не менее 60 процентов от массы упаковочных отходов должны быть восстановлены или сжигаются на сжигание отходов с рекуперацией энергии;
2. (. Пересмотренного SG 77 из 2005) не менее 55 процентов и не более чем на 80 процентов по весу упаковки отходов должны быть переработаны, возвращают по крайней мере:
а) 60 процентов по весу упаковки стеклянных отходов;
б) 60 процентов по весу отходов упаковки из бумаги и картона;
C) 50 процентов по весу отходов упаковки из металла;
г) 22,5 процента по весу упаковки пластиковых отходов для переработки которых происходит только пластик;
E) 15 процентов по весу упаковки отходов древесины.
(3) цели под пар. 2 могут быть достигнуты поэтапно, в соответствии с 9 Переходные и заключительные положения.
(4) лиц в возрасте до номинальной. 1 и 2 выполнять свои обязанности:
1. индивидуально или
2. через посредство коллективных систем представлены восстановления организации.
(5) В случае, если выполнять их отдельных лиц, находящихся под пункт. 1 и 2, и все их дистрибьюторов, включая лиц, продажи конечным потребителям и производителям обязаны принимать обратно точки продажи или другого подходящего места отходов образующихся в результате использования продукции.
(6) лиц в возрасте до номинальной. 1 и 2 могут выполнить свои обязательства по коллективной системы после авторизации в соответствии с главой пять, раздел IV. Искусство. 12. (1) (. Пересмотренного SG 77 из 2005) на деятельность по сбору, транспортировке, временному хранению, предварительная обработка, демонтаж, восстановление и / или захоронения требуется:
1. разрешения, выданного в соответствии со ст. 37, или
2. интегрированные разрешения, выданного в соответствии с главой семь, раздел II Закона об охране окружающей среды.
(2) Разрешения не требуется, если отходы не являются опасными свойствами:
1. деятельности по сбору, транспортировке и временном хранении;
2. коммерческую деятельность с черных и цветных металлов.
(3) на осуществление коммерческой деятельности с черных и цветных металлов, которые имеют опасные свойства выдается лицензия в соответствии с главой пять, раздел III.
(4) на мероприятия в рамках пар. 2, стр. 1 Директор Региональной инспекцией по охране окружающей среды и воды, в котором действия имеют место, вопрос регистрации документа в форме, утвержденной министром охраны окружающей среды, в соответствии с главой пять, Раздел II.
(5) В случаях, когда деятельность осуществляется одновременно по номинальной. 1 и пункт. 2, пункт 1, лица могут подать заявки на участие по ст. 37 для любой деятельности, которая отменяет требование о выдаче регистрационного документа.
(6) (Новый SG. 105 из 2008) разрешения или регистрации документа для проведения мероприятий в рамках пар. 1 и 2 выдаются физическим или юридическим лицам, которые зарегистрированы в качестве дилеров по торгово закона или национального законодательства государственных и муниципальных предприятий, ассоциаций муниципалитетов, кооперативов и бюджетных обязательств по смыслу 1 пункта 1 Дополнительного Положения Закона Бухгалтерия, которые отвечают требованиям этого закона. Ст. 13. (С изменениями SG. 36 из 2008) требования, которые должны быть выполнены для размещения объектов по переработке отходов определяются министр охраны окружающей среды и водных ресурсов, министр регионального развития и общественных работ Министр сельского хозяйства и лесного хозяйства и министр здравоохранения .. 14. (1) В ликвидации отходов на сайте до истечения срока действия уполномоченного органа, выдавшего его, определяет требования к его безопасной ликвидации и рекультивации земель.
(2) требования по номинальной. 1, необходимые для лиц, участвующих в этой деятельности. Ст. 15. (1) и установки для утилизации и переработки отходов должны быть построены и эксплуатируются с тем чтобы не поставить под угрозу безопасность окружающей среды от загрязнения и повреждения.
(2) (пересмотренного SG. 36 из 2008) Условия и требования к строительству и эксплуатации объектов и сооружений под пар. 1 определяется министром окружающей среды, согласованного с министром регионального развития, министр сельского и лесного хозяйства и министр здравоохранения .. 16. (1) Мэр организует управление отходов на своей территории, в соответствии с требованиями этого закона и постановление по ст. 19.
(2) (пересмотренного SG. 105 из 2008) мэром муниципалитета обеспечивает условия, при которых любой держатель для отходов должны быть поданы лицами по ст. 12, пункт. 6, которая имеет право участвовать в их сбора, использования или утилизации.
(3) мэр несет ответственность за:
1. предоставление контейнеров для хранения бытовых отходов - контейнеры, ведра и т.д.;
2. сбор бытовых отходов и транспорта на свалки или другие средства для удаления;
3. уборка улиц, площадей, переулков, парков и других областях поселений для общественного пользования;
4. размещение, строительство, обслуживание, эксплуатация, закрытие и мониторинг полигонов для муниципальных и строительных отходов или других установок или объектов для утилизации бытовых и строительных отходов;
5. раздельный сбор бытовых отходов, в том числе отходов упаковки путем определения мест для размещения необходимых элементов системы раздельного сбора и сортировки отходов тары;
6. организация и осуществление системы раздельного сбора отработанных люминесцентных ламп и других, содержащих ртуть;
7. организации восстановления и сохранения заброшенных автомобилей временного хранения;
8. предотвратить сброс отходов в неположенных местах на и / или создание несанкционированных свалок;
9. обозначение мест для замены отработанных масел и повышения осведомленности общественности об этом;
10. определения мест для контейнеров для сбора отработанных батареек. ст. 17. (1) Лица, осуществляющие деятельность в рамках распоряжение муниципальной и / или строительного мусора уведомляет мэра, на территории которого происходит действие, по крайней мере за два года до истощения объема свалки или конце жизни установки.
(2) После уведомления в соответствии с пар. Первый мэр муниципалитета принимает меры, чтобы определить новое место и строить новые объекты и / или установки утилизации отходов или организованной совместно с другими отходами муниципалитетов распоряжении на региональной основе. Ст. 18. (1) лечение и транспортировку отходов со строительных площадок и сносу или реконструкции зданий и сооружений должны быть сделаны со стороны владельцев отходов, подрядчик или уничтожения или другим лицом на основании письменного договора.
(2) Мэр множества маршрутов для транспортировки отходов и завода / средство для лечения. Ст. 19. Муниципальный совет принимает постановление который определяет условия и порядок распоряжения, коллекции, в том числе отдельных, транспорта, дорожного затора, восстановление и утилизация бытовых, строительных и широкое отходов на своей территории, разработанные в соответствии с положениями настоящего Закона и нормативных актов по осуществлению это, и платить за предоставление услуг в соответствии с Законом "О местных налогах и сборах. Ст. 19а. (Нью-SG. 105 из 2008)
(1) муниципальных образований, которые составляют или использовать общие региональные свалку и / или другой объект лечения регионального характера, создания региональных объединений - юридических лиц или вступить в соглашение друг с другом для управления отходами на региональном уровне в соответствии с областями искусства. 28, пункт. 4.
(2) муниципальный совет принимает решение о формировании и участия в общественной ассоциации или соглашение, в соответствии пар. 1.
(3) региональные ассоциации муниципалитетов по управлению отходами работает в соответствии с:
1. Иерархия управления отходами в соответствии со ст. 4;
2. Принцип равенства;
3. Принцип свободной ассоциации и взаимной заинтересованности муниципалитетов, не может сохранить льготы для учредителей;
4. принцип прозрачности и подотчетности. ст. 20. (1) бытовых отходов из поступающего воздуха, воды и наземных транспортных средств рассматриваются сразу после въезда в страну и, если это технически возможно избавиться от границы контрольно-пропускных пунктов.
(2) Деятельность в рамках пар. 1 осуществляется лицами, занимающими разрешения в соответствии с ст. 37.
(3) (пересмотренного SG. 88 из 2005) методы для проведения мероприятий в рамках пар. 1 определяется министром транспорта. Ст. 21. Отходы производства не опасные свойства рассматриваются:
1. Агент - в их собственных средств в рамках утвержденных компетентными органами проекта и производственной деятельности в реализации ст. 5 п.. 3;
2. лиц, которые уполномочены в соответствии со статьей. 37, регистрационный документ по ст. 12, пункт. 4 или лицензии по ст. 54, пункт. 1;
3. операторов с интегрированной разрешения, выданного в соответствии с законом для защиты окружающей среды. ст. 22. (1) опасных отходов осуществляется лицам, имеющим разрешение в соответствии с ст. 37 или комплексное разрешение выдается в соответствии с законом для защиты окружающей среды.
(2) сбора и временного хранения опасных отходов осуществляется отдельно в специальных контейнерах на территории, на которой собственник осуществляет права.
(3) Опасные отходы упакованы, маркированы и перевозиться в соответствии с международным правом для перевозки опасных грузов в Республике Болгария ратифицировала законом. Ст. 23. В случае серьезной опасности для здоровья человека и окружающей среды, связанных с формированием и деятельностью опасных отходов, Совет министров, по предложению министра здравоохранения и министра охраны окружающей среды и водных ресурсов, принято решение необходимые меры для устранения опасности, в том числе отсутствие условий согласно ст. 12. Ст. 24. (1) требования к лечению и транспортировке опасных и промышленных отходов определяются постановлениями Совета министров.
(2) требования к продукции после использования, которые генерируют потоки отходов, порядок и как отдельный сбор, повторное использование, переработка, восстановление и / или захоронения, в том числе целей для переработки или восстановления определяются постановления министров Совет.
(3) (Новый SG. 77 из 2005) Требования к процедуре и способа инвентаризации оборудования, содержащих полихлорированные бифенилы, маркировки и уборка, и лечение и транспортировку отходов, содержащих полихлорированные бифенилы, определяются Постановление Совета Министров.
Глава четвертая
ОТХОДАМИ Раздел I
Информация искусства. 25. (1) Лица, деятельность которых связана с образованием и / или очистки промышленных и / или опасных отходов, а также лица, имеющие разрешения в соответствии с ст. 37 или регистрации документа по ст. 12 и проведения лечения деятельности отечественных и / или строительные отходы, обязаны вести учет книг, заверенная Областной инспекции по охране окружающей среды и водных ресурсов.
(2) При прекращении деятельности отдельных предприятий или объектов, лиц, находящихся под пункт. 1 книг записи хранятся в течение 5 лет, и опасных отходов - 30 лет.
(3) При закрытии всех деятельности всех основных средств площадка лиц, находящихся под пункт. Отправить отчет книги в муниципальных администраций, которые держали их в терминах пункт. 2.
(4) лиц в возрасте до номинальной. 1 и тех, лицензированные по ст. 54, пункт. 1, подготовить и представить в Областной инспекции по охране окружающей среды и водных ежегодный доклад о отходов в соответствии с настоящим Законом и постановление по ст. 27 пункт. 1.
(5) лиц в возрасте до номинальной. От 4 до компетентных органов по требованию документы на доклады и информацию о своей деятельности.
(6) человек размещение на рынке продуктов, использование которых создает широкое отходов, предоставлять информацию и вести учет в соответствии с правилами ст. 24 пункт. 2. Ст. 26. (1) министр охраны окружающей среды ведет государственный реестр выданных разрешений по ст. 37 из листинга документов искусства. 12, пункт. 4 и закрытые объекты и виды деятельности.
(2) (пересмотренного SG. 82 из 2009) министр экономики и энергетики ведет государственный реестр лицензий, выданных в соответствии с главой пять, раздел III. Ст. 27. (1) министр охраны окружающей среды, в консультации с министром регионального развития и министра здравоохранения, определяется постановлением процедур и форм предоставления информации об отходах, и условия для хранения государственного реестра ст. 26 пункт. 1.
(2) Порядок ведения государственного реестра по ст. 26 пункт. 2 определяется в соответствии с постановлением. 61.
(3) Информация о отходы должны включать: количество, свойства и происхождение отходов и другие данные, указанные в Распоряжении под пар. 1.
(4) (Новый SG. 105 из 2008) государственных органов, включая Национальный институт статистики, таможенной службы, Национального агентства по доходам, органы дорожной полиции, Исполнительное агентство автомобильного администрации Государственное агентство по метрологии и техническому надзору и Комиссии по защите потребителей, предоставлять информацию Исполнительного агентства по окружающей среде по мере необходимости с точки зрения правил в соответствии с пар. 1 и ст. 24.
(5) (Новая SG. 105 из 2008), необходимых для предоставления информации Исполнительного агентства по окружающей среде являются все лица или лиц, осуществляющих обращение с отходами или деятельность которых образуются отходы, в том числе лиц на рынок продукты, после использования генерировать потоки отходов.
(6) (Новый SG. 105 из 2008) информации в соответствии с пар. 4 и 5 служит только для целей настоящего Закона, имеющих необходимые организационные и технические меры для этого. Чтобы справиться с такими информации разрешается только лицам подписал присягой тайны в случаях, когда требуется по закону.
Раздел II
Искусство программ и финансирования. 28. (1) Министерство охраны окружающей среды разработать и представить в Совет Министров Национальной программы по управлению отходами.
(2) программа под пар. 1 проводится экологическая оценка в соответствии с Законом об охране окружающей среды.
(3) Министр окружающей среды и водных представить ежегодный доклад Совета министров вместе с докладом о ходе осуществления Плана действий Национальной экологической стратегии. При необходимости, программа обновляется.
(4) (Новый SG. 105 из 2008) программу под пар. 1 определяется регионами, в том числе муниципалитеты, пользуются общей региональной свалки. Ст. 29. (1) Программы для управления отходами разработаны и внедрены:
1. Мэр территории муниципального образования;
2. лиц, связанных с отходами, которые требуют разрешения в соответствии с ст. 37;
3. лиц, чья деятельность создания:
а) промышленные отходы, которые не имеют опасные свойства и общая сумма превышает 1 м3 или 1000 кг в сутки;
б) опасных отходов;
с) строительных отходов, которые в общей сложности превышает 10 м3 в сутки;
4. лиц по ст. 11, пункт. 4, в соответствии с правилами ст. 24 пункт. 2.
(2) программах под пар. 1, пункт 1, неотъемлемой частью городской экологической программы и разработаны, приняты и представлены в соответствии с главой V Закона об охране окружающей среды.
(3) программы под пар. 1:
1. разработать и принять длительного периода, который будет определен ожидается развитие производства и других видов деятельности, но не менее 3 лет;
2. будет обновляться при изменении фактического и / или нормативные условия.
(4) (Новый SG. 105 из 2008) для областей искусства. 28, пункт. 4 региональных ассоциаций разработке региональных программ по управлению отходами. Ст. 30. (1) (пересмотренного SG. 105 из 2008) лиц по ст. 29, пункт. 1, пункт 2 и 3 и пункт. 4 представлена Региональная инспекция по охране окружающей среды и водного проекта программы.
(2) (пересмотренного SG. 77 из 2005) в течение одного месяца с момента получения, директор Региональной инспекцией по охране окружающей среды и водных утвержденных мотивированное решение, проектов или вернуть их с обязательными требованиями на соответствие с положениями настоящего Закона и правил для его осуществления.
(3) (пересмотренного С. 34. 2006 года поправками. И дополненное. Нет.. 105 из 2008) программ, подготовленных лиц по ст. 29, пункт. 1, пункт 2 и 3, работающих в более чем одна региональная инспекция охраны окружающей среды и воды, утверждает директор Региональной инспекцией по охране окружающей среды и водных ресурсов, на территории которого находится место лиц с соответствующем регистре. Программы искусства. 29, пункт. 4, утвержденной директором Областной инспекции по охране окружающей среды и водных ресурсов, на территории которого регионального полигона.
(4) (пересмотренного SG. 34 из 2006) директор Областной инспекции по охране окружающей среды и водных ресурсов, на территории которого штаб-квартирой в коммерческом регистре лиц, одобрило проект программы после получения мнения их координация Региональные инспекции по охране окружающей среды и водных ресурсов, на территории которых они работают.
(5) копию программы обеспечивают Областной инспекции по охране окружающей среды и воды в течение одного месяца после их принятия.
(6) Программы производства лиц по ст. 29, пункт. 1, пункт 3, в настоящее время муниципалитеты, на территории которого деятельности, с тем чтобы включить их в программы искусства. 29, пункт. 1, стр. 1.
(7), утвержденным программы по утилизации и региональные инспекции по окружающей среде и водным выступил с заявлением, согласованности при номинальной. 4, периодические проверки для ее представления
(8) (Новая SG. 77 из 2005) программы по управлению отходами лиц по ст. 11, пункт. 1 и 2 разрабатываются и утверждаются в порядке, предусмотренном в правилах искусства. 24 пункт. 2. Ст. 31. (1) программ для управления отходами из мер для достижения следующих целей:
1. сократить или ограничить отходов, и степень их опасности;
2. рециркуляции, утилизации или другие формы восстановления;
3. экологически безопасного удаления;
4. уборка старых загрязнений отходами.
(2) программах под пар. 1, включают:
1. Анализ состояния и прогноз для данного типа, происхождение, свойства и количества отходов и при лечении;
2. задачи, этапы и сроки их достижения;
3. методы и средства для лечения или безопасного хранения;
4. описание специализированные установки для очистки и участков, пригодных для переработки отходов;
5. схема движения установок по переработке отходов;
6. специфичные для данного района или корпоративных решений для управления отходами;
7. средств на реализацию программы;
8. меры для строительства объектов и установок для утилизации и удаления отходов, объектов, расположенных как можно ближе к источнику их образования, и с использованием наиболее подходящих методов и технологий;
9. План адаптации существующих сооружений и объектов для утилизации отходов, включая конкретные меры, ресурсов и сроков их осуществления в соответствии с требованиями настоящего Закона и правил для его реализации;
10. меры для лечения биоразлагаемых отходов с целью постепенного сокращения их количества и предотвращения их осаждения;
11. Координация с другими программами, относящихся к делу;
12. системы отчетности и мониторинга;
13. системы оценки результатов и обновление программы;
14. Контактная информация для уполномоченных лиц, ответственных за обращение с отходами.
(3) При разработке программ управления отходами в муниципалитетах, чтобы привлечь общественность и представители экологических движений и организаций. Мэр муниципалитета обеспечивает доступ общественности к муниципальной программы управления отходами.
(4) планы для планирования вопросов, затрагивающих сайты с объектов и сооружений и объектов, находящихся под пар. 2, пункт 3 и 4.
(5) Национальная программа искусства. 28, пункт. 1 также включает в себя меры по созданию сети объектов и сооружений, который обеспечивает удаление отходов:
1. через наилучших имеющихся технологий, не связанных с чрезмерными затратами;
2. ближайших объектов / установок, расположенных источника их образования, с использованием наиболее подходящих методов и технологий для обеспечения высокого уровня защиты здоровья человека и окружающей среды. ст. 32. Ежегодный доклад о реализации программ по ст. 29, пункт. 1, должны быть представлены в орган принял программу и отправлены в соответствующие региональные инспекции по охране окружающей среды и воды до 31 марта следующего года. Ст. 33. Расходы на лечение и транспортировку отходов от имени:
1. отходов, которые подаются лицом, уполномоченным по ст. 37, регистрационный документ по ст. 12, пункт. 4 или лицензии по ст. 54, пункт. 1;
2. лиц на рынок продукты, после использования, создания широкой отходов, в соответствии со ст. 36. Ст. 34. (1) ежегодно в государственном бюджете Республики Болгарии по предложению министра охраны окружающей среды и водных ресурсов для определения целевых средств на строительство объектов и сооружений для очистки городских, широко распространенных и опасных отходов, а также уборка и ремонт мест загрязненных отходов.
(2) финансировать только программы и проекты для строительства объектов и установок для обработки отходов, Конференц-зал согласованность мер, введенных в статье. 4, и утверждается министром охраны окружающей среды и водных ресурсов.
(3) Услуги и оборудование для переработки отходов, которые построены или строятся на средства Государственного бюджета Республики Болгария или других национальных или международных средств, которые используются в зависимости от мер, предусмотренных в Плане действий Национальной программы управление отходами операций по ст. 28, пункт. 1.
(4), когда объекты и сооружения не используются в соответствии с пунктом. 3 муниципалитетов вернуть средства из государственного бюджета или международных программ управления предприятием деятельности на окружающую среду. Ст. 35. (1) предпринимательской деятельности управления по охране окружающей среды входят суммы от:
1. обвинения по ст. 36;
2. штрафы и штрафные санкции в соответствии с главой Six - где казнь выдается министр охраны окружающей среды или его уполномоченных должностных лиц.
(2) бюджет муниципалитета суммы, полученные от штрафов и санкций, предусмотренных в собственности Глава шестая - где казнь выдается мэра.
(3) ресурсов в рамках пункт. 1 и 2 идут на проекты и участки для обработки отходов. Ст. 36. (1) лиц размещение на рынке продуктов, использование которых создает широкое отходов, платить сбор продуктов и процедур, установленных Советом Министров.
(2) сборов продукта не выплачивается в случаях, когда лица, находящиеся под пункт. 1 продемонстрировать министр окружающей среды и воды, которые выполняют их раздельного сбора и утилизации отходов в правилах искусства. 24 пункт. 2 и в соответствии с настоящим законом.
Глава пятая
Авторизация и контроль отходов Раздел I
Разрешений на деятельность с отходами искусства. 37. (С изменениями SG. 77 из 2005) разрешений на деятельность по сбору, транспортировке, временному хранению, предварительная обработка, демонтаж, восстановление и / или захоронения за пределами случаях по ст. 12, пункт. 2, вопрос:
1. Директор Региональной инспекцией по охране окружающей среды, на территории которого осуществляется деятельность по:
а) опасни отпадъци - за всички дейности, като в случаите на транспортиране на отпадъци, събрани от територията на цялата страна, транспортирането се ограничава само до площадки, разположени на територията на една регионална инспекция по околната среда и водите, както и за транспортиране на отпадъци, събрани от площадки, разположени на територията на една регионална инспекция по околната среда и водите, до обекти, разположени на територията на цялата страна;
б) битови, строителни и производствени отпадъци, които нямат опасни свойства - за дейностите по обезвреждане и/или оползотворяване;
2. от министъра на околната среда и водите, когато дейностите се упражняват на територията на повече от една регионална инспекция по околната среда и водите със:
а) опасни отпадъци - за всички дейности;
б) битови, строителни и производствени отпадъци, които нямат опасни свойства - за дейностите по обезвреждане и/или оползотворяване. Чл. 38. (1) (Изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г., бр. 105 от 2008 г.) За издаване на разрешение по чл. 37, лицата по чл. 12, пункт. 6, подават заявление, в което се посочват:
1. срокът, за който се кандидатства;
2. местонахождението на площадките за извършване на дейността с отпадъците;
3. видът, съставът, свойствата, количеството и произходът на отпадъците, които ще се третират;
4. дейностите, за които се кандидатства, и кодът им;
5. методите и технологиите, които ще се прилагат;
6. съоръженията и инсталациите, които ще се ползват, както и техният капацитет;
7. мерките за сигурност, които ще се предприемат;
8. лицето, отговорно за управлението, адрес, телефон и факс за връзка;
9. списъкът на необходимия управленски персонал по длъжности, задължения, квалификация и брой;
10. условията, при които ще се извършват дейностите от заявителя.
(2) (Изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г.) Заявлението, заедно със съпътстващата го документация, се подава до компетентния орган по чл. 37. Заявлението се представя на хартиен и магнитен носител.
(3) Заявлението по ал.1, както и заявленията по чл. 43, пункт. 3, т. 3, чл. 44, пункт. 1 и ст. 45, пункт. 3 се подават по образци, утвърдени от министъра на околната среда и водите. Чл. 39. (1) (Предишен текст на чл. 39, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) Към заявлението по чл. 38 се прилагат:
1. документ за платена такса;
2. утвърдена програма за управление на дейностите по отпадъците - за лицата по чл. 29, пункт. 1, пункт 2 и 3;
3. (изм. и доп., ДВ, бр. 77 от 2005 г.; изм., бр. 34 от 2006 г., бр. 105 от 2008 г.) оригинал или нотариално заверено копие на удостоверение за вписване в съответния регистър на заявителя, а за чуждестранните лица - документ, издаден в съответствие с националното му законодателство, удостоверяващ правния статус на заявителя издадени до три месеца преди подаване на заявлението;
4. проект на технологията за обезвреждане или оползотворяване на отпадъците;
5. проект за крайна рекултивация и грижи за площадката след закриването на дейността;
6. авариен план;
7. (изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г.) решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), или решение да не се извършва ОВОС съгласно Закона за опазване на околната среда;
8. санитарно удостоверение от компетентния орган на Министерството на здравеопазването - за лицата, извършващи дейности с опасни отпадъци;
9. документ, удостоверяващ техническата пригодност на транспортното средство, когато разрешението обхваща дейности по:
а) транспортиране на опасни отпадъци - за съответствието на транспортното средство с изискванията на международните договори по транспортиране на опасни товари;
б) събиране на опасни отпадъци от транспортни средства във водни обекти - за пригодността на ползваните плаващи съоръжения и оборудването към тях, както и за аварийния план по т. 6;
10. нотариално заверена от заявителя декларация, че не е свързано лице по смисъла на този закон с лице, на което е отнето разрешението или му е отказано издаването на разрешение преди изтичането на една година от отнемането или отказа;
11. (нова, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) план за собствен мониторинг и контрол на депа за отпадъци, на инсталации за изгаряне на отпадъци и на инсталации за съвместно изгаряне на отпадъци.
(2) (Нова, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) Когато заявителят е чуждестранно лице, документът по ал. 1, т. 3 се представя и в легализиран превод, а документите по ал. 1, т. 2, 4, 5, 6, 10 и 11, които са на чужд език, се представят в превод. Чл. 40. (1) Органът по чл. 37 може еднократно да изисква от заявителя отстраняване на нередовности и/или предоставяне на допълнителна информация към заявлението, когато това е необходимо за изясняване на фактите и обстоятелствата по чл. 38 и чл. 39 и/или с цел отстраняване на нередовностите.
(2) В случаях, предусмотренных пункт. 1 органът по чл. 37 уведомява заявителя в срок до 15 дни от постъпване на заявлението.
(3) В срок до един месец от уведомяването по ал. 2 заявителят отстранява нередовностите или предоставя допълнителната информация. Чл. 41. (1) Органът по чл. 37 преценява съответствието на заявлението за издаване на разрешение с изискванията на този закон.
(2) За издаване на разрешения за дейности по отпадъци компетентният орган или упълномощено от него лице извършва проверка на площадката. Чл. 42. (1) Органът, до който е подадено заявлението, се произнася с решение в срок до два месеца от получаване на заявлението или от отстраняване на нередовностите и/или предоставянето на допълнителната информация, като издава или мотивирано отказва издаването на разрешение.
(2) В решението по ал. 1 компетентният орган определя условия за извършване на дейностите по отпадъците с цел съобразяването им с този закон.
(3) Компетентният орган отказва издаване на разрешение, когато:
1. заявлението и/или приложените към него документи по чл. 39 не отговарят на нормативните изисквания;
2. заявлението е подадено до една година след изтичане срока на действие на предишното разрешение, в рамките на което заявителят е извършил административни нарушения, за които е бил наказван два или повече пъти с влязло в сила наказателно постановление по реда на глава шеста, раздел II;
3. се установи, че заявителят си е послужил с неверни данни. Чл. 43. (1) Разрешението се издава за срока, посочен в заявлението, но не по-дълъг от 5 години.
(2) Компетентният орган или упълномощено от него лице най-малко веднъж годишно проверява лицата, притежаващи разрешение по чл. 37, за установяване съответствието на условията по управление на отпадъците с тези в издаденото разрешение.
(3) Издаденото разрешение за дейности с отпадъци прекратява своето действие със:
1. изтичането на неговия срок;
2. отнемането му в срока на неговото действие;
3. издаването на решение на компетентния орган по заявление от притежателя на разрешението, с което се иска прекратяване на дейността преди изтичането на неговия срок.
(4) След прекратяване действието на разрешението органът, който го е издал, контролира изпълнението на условията, свързани с безопасното ликвидиране на дейността и възстановяването (рекултивацията) на терена. Чл. 44. (1) Не по-късно от два месеца преди изтичането на срока на разрешението лицето подава заявление за продължаване на срока му.
(2) приложения под пар. 1 лицето прилага декларация, че не е настъпило изменение в условията, при които разрешението е било издадено.
(3) Компетентният орган в едномесечен срок се произнася с решение по заявлението за продължаване срока на разрешението.
(4) При неподаване на необходимите документи по ал. 2 в установения срок лицето кандидатства за издаване на разрешение по реда на чл. 37. Чл. 45. (1) Издаденото разрешение се изменя и/или допълва от компетентния орган при:
1. промяна на нормативните изисквания, свързани с разрешението;
2. предстоящи промени в суровините или в технологичните процеси, в резултат на които ще настъпят изменения в количеството, състава и свойствата на отпадъците;
3. очаквани промени в състава и свойствата на опасните отпадъци, постъпващи за третиране в дадена инсталация, или на технологичните процеси за третиране;
4. промени в обстоятелствата по чл. 38, ал. 1, т. 8;
5. необходимост от допълването му с нови данни, дейности, площадки или условия, при които ще се развиват дейностите.
(2) В едномесечен срок от настъпване на промяна в обстоятелствата, при които е било издадено разрешението, лицето уведомява компетентния орган.
(3) В случаях, предусмотренных пункт. 1, т. 2 и 3 лицата подават заявление за изменение и/или допълване на разрешението не по-късно от два месеца преди настъпването на промяната.
(4) Компетентният орган в едномесечен срок се произнася с решение по заявлението за изменение и/или допълване на разрешението. Чл. 46. (1) (Изм., ДВ, бр. 105 от 2008 г.) На едно юридическо или физическо лице по чл. 12, пункт. 6, се издава едно разрешение за всички извършвани дейности независимо на колко площадки се осъществяват разрешените дейности по отпадъци и за колко видове отпадъци се отнася разрешението.
(2) За една площадка се издават толкова разрешения, колкото са лицата, извършващи дейности по третиране на отпадъци върху нейната територия.
(3) Правата по издадените разрешения и по откритата процедура за издаването им не подлежат на прехвърляне или преотстъпване на други лица. Чл. 47. (1) Компетентният орган отнема издаденото разрешение, когато:
1. са представени неверни сведения, които са послужили като основание за неговото издаване;
2. в резултат на грубо или системно нарушаване на този закон, на подзаконовите нормативни актове по прилагането му или на условията, определени в разрешението, се застрашава човешкото здраве и се уврежда или замърсява околната среда над допустимите норми.
(2) При отнемане на разрешението по ал. 1 нарушителят няма право да кандидатства за издаване на ново разрешение за срок една година от датата на отнемането му. Чл. 48. (1) Решенията на компетентния орган се съобщават писмено на заявителите в 7-дневен срок от издаването им.
(2) Органът, издал разрешението за дейности по отпадъци, информира по подходящ начин обществеността за всяко издадено разрешение, както и за направените изменения и/или допълнения на издадените разрешения, в срок до 10 дни от датата на издаването им. Чл. 49. Издаденото разрешение и решението за изменение и/или допълване на издаденото разрешение или за отказ да се издаде, измени и/или допълни разрешението се обжалват по реда на:
1. (Изм., ДВ, бр. 30 от 2006 г.) Административнопроцесуалния кодекс - в случаите, когато е издадено от директора на регионалната инспекция по околната среда и водите;
2. (Изм., ДВ, бр. 30 от 2006 г.) Административнопроцесуалния кодекс - в случаите, когато е издадено от министъра на околната среда и водите.
Раздел II
Регистрационни документи за дейности с отпадъци Чл. 50. (Изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г., бр. 105 от 2008 г.) За издаването на регистрационен документ по чл. 12, пункт. 4, лицата по чл. 12, пункт. 6, подават заявление по образец, одобрен от министъра на околната среда и водите, в което се посочват:
1. местонахождението на площадките за извършване на дейностите с отпадъците;
2. видът, количеството и произходът на отпадъците, с които ще се извършват дейностите;
3. дейностите, за които се кандидатства;
4. лицето, отговорно за управлението, адрес, телефон и факс за връзка. Чл. 51. (1) Към заявлението по чл. 50 се прилагат:
1. (изм. и доп., ДВ, бр. 77 от 2005 г.; изм., бр. 34 от 2006 г., бр. 105 от 2008 г.) оригинал или нотариално заверено копие на удостоверение за вписване в съответния регистър на заявителя за чуждестранните лица - документ, издаден в съответствие с националното му законодателство, удостоверяващ правния статус на заявителя, издадени до три месеца преди подаване на заявлението;
2. (отм., ДВ, бр. 34 от 2006 г.);
3. (изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.) удостоверение по чл. 87, пункт. 6 из-процессуальный кодекс Налоговый;
4. документ за платена такса.
(2) (Нова, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) Когато заявителят е чуждестранно физическо или юридическо лице, той е длъжен да представи документ по ал. 1, т. 2 и 3, издаден от компетентен орган, извлечение от регистър или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен.
(3) (Нова, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) Когато заявителят е чуждестранно физическо или юридическо лице, документът по ал. 1, т. 1 се представя и в легализиран превод, а документите по ал. 1, т. 2 и 3, които са на чужд език, се представят в превод.
(4) (Предишна ал. 2, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) Заявлението, заедно със съпътстващата го документация, се подава до директора на регионалната инспекция по околната среда и водите, на чиято територия се извършват дейностите. Чл. 52. (1) Регистрационният документ или мотивираният отказ се издава от директора на регионалната инспекция по околната среда и водите, на чиято територия се извършват дейностите, в 14-дневен срок от датата на подаване на заявлението.
(2) Органът по ал. 1 отказва издаването на регистрационния документ при неспазване на поне едно от изискванията по чл. 50 и 51.
(3) (Изм., ДВ, бр. 30 от 2006 г.) Отказът по ал. 1 подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс в 14-дневен срок от съобщаването му. Чл. 53. (1) При прекратяване на дейността лицето по чл. 50 уведомява компетентния орган в срок до един месец.
(2) В случаях, предусмотренных пункт. 1 компетентният орган със заповед заличава лицето по чл. 50 от регистъра по чл. 26 пункт. 1.
В разделе III
Лицензиране на търговската дейност с отпадъци от черни и цветни метали Чл. 54. (1) (Изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г., бр. 82 от 2009 г.) Търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, които нямат опасни свойства, се извършва от българските и чуждестранните юридически и физически лица, регистрирани като търговци по Търговския закон или по националното си законодателство и притежаващи лиценз за тази дейност, издаден от министъра на икономиката, енергетиката и туризма или от упълномощен от него заместник-министър, по реда на този раздел.
(2) Не се изисква лиценз при:
1. търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, получени като технологичен отпадък от собствено производство или от собствен амортизационен лом, когато купувачът е лицензиран по реда на ал. 1;
2. продажба на отпадъци от черни и цветни метали с битов характер от физически лица, когато купувачът е лицензиран по реда на ал. 1.
(3) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) За издаването на лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали търговците по ал. 1 подават заявление по образец съгласно наредбата по чл. 61 до министъра на икономиката, енергетиката и туризма.
(4) Към заявлението по ал. 3 се прилагат:
1. (изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г., бр. 34 от 2006 г.) оригинал или нотариално заверено копие на удостоверение за вписване в търговския регистър на заявителя, а за чуждестранните лица - документ, издаден в съответствие с националното му законодателство, удостоверяващ правния статус на заявителя, издадени до три месеца преди подаване на заявлението;
2. оригинал или нотариално заверено копие на договор за наем или нотариален акт, придружени със скица или друг удостоверителен документ за имота, издаден от компетентните служби, на чиято територия е площадката, съдържащ данни за адреса на обекта, парцела, планоснимачния номер и други описателни данни, когато имотът е извън регулация;
3. удостоверение, издадено от директора на регионалната инспекция по околната среда и водите по местонахождението на площадката;
4. (изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.) удостоверение по чл. 87, пункт. 6 из-процессуальный кодекс Налоговый;
5. (отм., ДВ, бр. 34 от 2006 г.);
6. нотариално заверена декларация от заявителя, че не е свързано лице с търговец, на който е отнет лицензът или му е отказано издаването на лиценз, в сроковете по чл. 59, пункт. 1, т. 1, букви "б" и "в";
7. документ за платена такса.
(5) (Нова, ДВ, бр. 77 от 2005 г.; изм., бр. 34 от 2006 г.) Когато заявителят е чуждестранно лице, той е длъжен да представи документ по ал. 4, т. 4, издаден от компетентен орган, извлечение от регистър или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен.
(6) (Нова, ДВ, бр. 77 от 2005 г.; изм., бр. 34 от 2006 г.) Когато заявителят е чуждестранно лице, документът по ал. 4, т. 1 се представя и в легализиран превод, а документът по ал. 4, т. 4 и 6, който е на чужд език, се представя в превод.
(7) (Предишна ал. 5, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) При нередовности в документите и/или необходимост от предоставяне на допълнителна информация заявителят се уведомява в срок до 14 дни от датата на подаване на заявлението. Заявителят отстранява нередовностите и/или предоставя допълнителната информация в 14-дневен срок от датата на уведомяването.
(8) (Предишна ал. 6, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) При неотстраняване на нередовностите и/или непредоставяне на допълнителната информация в срока по ал. 5 документите не се разглеждат.
(9) (Предишна ал. 7, ДВ, бр. 77 от 2005 г.) В случаите по ал. 5 документите се смятат за подадени от датата на отстраняване на нередовностите и/или предоставянето на допълнителната информация. Чл. 55. (1) Удостоверението по чл. 54, пункт. 4, т. 3 съдържа данни за заявителя, местонахождението на площадката и за съответствието й с изискванията на този закон и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, както и данни за вида на отпадъците, с които ще се извършва дейността, и за лицето, отговорно за управлението им.
(2) За издаване на удостоверението лицето подава заявление до директора на съответната регионална инспекция по околната среда и водите, в което декларира данните по ал. 1.
(3) Директорът на съответната регионална инспекция по околната среда и водите или упълномощено от него лице извършва проверка на място и при установяване на съответствие на площадката с изискванията на този закон и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане издава удостоверението по ал. 1 в срок до 14 дни от подаване на заявлението.
(4) (Изм., ДВ, бр. 30 от 2006 г.) Директорът на съответната регионална инспекция по околната среда и водите отказва издаването на удостоверение, когато установи, че площадката не съответства на нормативните изисквания. Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Чл. 56. (1) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Заявлението и документите по чл. 54, пункт. 3 и 4 се разглеждат в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма от междуведомствена комисия в срок до два месеца от датата на подаването им.
(2) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) В междуведомствената комисия се включват равен брой представители на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Министерството на околната среда и водите и Министерството на вътрешните работи, предложени от съответния министър. Министърът на икономиката, енергетиката и туризма определя със заповед председател, секретар и членове на комисията.
(3) Представители на браншовите организации на търговците с черни и цветни метали имат право да участват в заседанията на комисията по ал. 1.
(4) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Комисията по ал. 1 разглежда подадените документи за издаване на лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали по реда на наредбата по чл. 61 и съобразно утвърдени от министъра на икономиката, енергетиката и туризма правила за работата й.
(5) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) След разглеждане на заявленията комисията изготвя мотивирано предложение до министъра на икономиката, енергетиката и туризма за издаване на лиценз или за отказ за издаване на лиценз.
(6) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) В едномесечен срок от предложението по ал. 5 министърът на икономиката, енергетиката и туризма или упълномощен от него заместник-министър издава лиценз или отказва издаването на лиценз с мотивирана заповед. Чл. 57. (1) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Лицензът за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали се издава по образец, утвърден от министъра на икономиката, енергетиката и туризма.
(2) (Изм., ДВ, бр. 34 от 2006 г.) Лицензът съдържа: номер и дата на издаване; наименование на търговеца; седалище и адрес на управление; единен идентификационен код; списък с описание на площадките, на които се осъществява търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали.
(3) Лицензът за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали е безсрочен.
(4) Правата по лиценза не могат да се прехвърлят и/или преотстъпват.
(5) Не се допуска извършване на търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали чрез упълномощаване освен в случаите, когато търговецът се представлява от упълномощен негов служител, назначен с трудов договор. Чл. 58. (1) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) За изменение и/или допълване на лиценза се подава заявление до министъра на икономиката, енергетиката и туризма и документи, удостоверяващи промяната, които се разглеждат по реда и в сроковете по чл. 56 и наредбата по чл. 61. При настъпване на промяна в обстоятелствата лицето е длъжно в срок до един месец да заяви промените за вписване в лиценза.
(2) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) При подаване на документите и при получаване на лиценза за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, за допълване и /или изменение на издаден лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали се заплащат такси, определени в Тарифата за таксите, които се събират в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по Закона за държавните такси.
(3) В публичния регистър по чл. 26 пункт. 2 се вписват и заповедите за отказ за издаване на лиценз и заповедите за отнемане или прекратяване на лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, след влизането им в сила. Чл. 59. (1) (Изм., ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма или упълномощен от него заместник-министър със заповед :
1. отказва издаването на лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, когато:
а) е налице мотивирано предложение за отказ от междуведомствената комисия за разглеждане на документите за издаване на лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали;
б) заявлението за издаване на лиценз е подадено преди изтичането на една година от заповедта за отказ за издаване на лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, освен ако заповедта за отказ е била отменена от съда като незаконосъобразна;
в) заявлението за издаване на лиценз е подадено преди изтичането на две години от заповедта за отнемане на лиценза по реда на т. 2, освен ако заповедта за отнемане е била отменена от съда като незаконосъобразна;
г) заявлението за издаване на лиценз е подадено от свързано лице с лицата по букви "б" и "в", ако не са изтекли предвидените срокове;
2. отнема лиценза за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, когато:
а) липсва регистър на покупките и вноса и/или регистър на продажбите и износа на отпадъци от черни и цветни метали;
б) се представят неверни данни, които са послужили за издаването, изменението или допълването на лиценза;
в) се извършва търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали на площадка, която не е вписана в лиценза, с изключение на случаите по чл. 54, пункт. 2, т.1;
г) има мотивирано предложение от министъра на околната среда и водите;
д) системно се нарушават условията и редът за извършване на търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали;
е) се извършва търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали чрез упълномощаване;
3. прекратява лиценза за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали при:
а) писмена молба от лицензирания търговец;
б) заличаване на търговеца от търговския регистър;
в) неполучен от търговеца лиценз в срок един месец след писменото уведомяване за издаването му.
(2) (Изм., ДВ, бр. 30 от 2006 г.) Заповедите по ал. 1, т. 1 и 2, както и заповедите за отказ за допълване и/или изменение на лиценза се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Чл. 60. (1) Лицензираният търговец държи на разположение на всяка площадка, вписана в лиценза, регистър на покупките и вноса и регистър на продажбите и износа, както и нотариално заверено копие от лиценза. Лицензираният търговец е длъжен да вписва в съответния регистър точно и вярно всички обстоятелства в деня на получаване или експедиране на отпадъци от черни и цветни метали.
(2) Регистрите по ал. 1 се прошнуроват и подпечатват от кмета на общината по местонахождението на площадката, който отбелязва датата на подпечатването в нарочна книга. Регистрите се водят по ред и образец, утвърден в наредбата по чл. 61.
(3) Търговска дейност с отпадъци от медни и алуминиеви кабели и проводници от всякакъв вид и количества се извършва при наличие на:
1. издаден сертификат за произход от лицата по чл. 54, пункт. 2, стр. 1;
2. декларация за произход, попълнена от лицата по чл. 54, пункт. 2, стр. 2.
(4) При извършване на търговска дейност с отпадъци по ал. 3 продавачът задължително предава на купувача издадено от него удостоверение за произход с приложени копие от сертификата за произход и копие от полученото от него удостоверение за произход.
(5) Документите по ал. 3 и 4 се издават и попълват по образци, утвърдени в наредбата по чл. 61.
(6) Отпадъците по ал. 3 се съхраняват и обработват отделно от останалите. Чл. 61. Редът за извършване на търговската дейност с отпадъци от черни и цветни метали се определя с наредба на Министерския съвет.
Раздел IV
Разрешение на организации по оползотворяване Чл. 62. (1) Разрешение на организация по оползотворяване за изпълнение на задълженията по чл. 11 и наредбите по чл. 24 пункт. 2 се издава от министъра на околната среда и водите.
(2) За издаване на разрешение по чл. 11, пункт. 6 организацията по оползотворяване подава заявление по образец до компетентния орган по ал. 1.
(3) Образецът на заявлението по ал. 2 се определя със заповед на министъра на околната среда и водите.
(4) Към заявлението по ал. 2 се прилагат следните документи:
1. (изм., ДВ, бр. 34 от 2006 г.) оригинал или нотариално заверено копие на удостоверение за вписване в търговския регистър на заявителя, издадено до три месеца преди подаване на заявлението;
2. (отм., ДВ, бр. 34 от 2006 г.);
3. (изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.) удостоверение по чл. 87, пункт. 6 из-процессуальный кодекс Налоговый;
4. нотариално заверено копие от митническата регистрация;
5. сключени предварителни писмени договори с лица, притежаващи разрешение или регистрационен документ по чл. 12, за дейностите събиране, временно съхранение и транспортиране на отпадъци или с общини, чрез които се осигурява изпълнението на задълженията по този закон и наредбите по чл. 24 пункт. 2;
6. сключени предварителни писмени договори с лица, притежаващи разрешение за оползотворяване на отпадъците, образувани в резултат на дейността на членовете на организацията по оползотворяване;
7. програма по чл. 29, пункт. 1, стр. 4;
8. документ за платена такса.
(5) Организацията по оползотворяване на отпадъци от опаковки представя нотариално заверено удостоверение за регистрация на търговска марка.
(6) Учредителният акт на организацията по оползотворяване съдържа и условия, осигуряващи изпълнението на следните изисквания:
1. спазване на принципа за равнопоставеност и възможност за участие на лицата по чл. 11, желаещи да изпълнят задълженията си по този закон и по съответната наредба по чл. 24 пункт. 2 чрез колективната система по смисъла на чл. 11, пункт. 4, т. 2;
2. учредителите на организацията по оползотворяване нямат право да си запазват преимущества с учредителния акт;
3. да не се съдържат ограничителни разпоредби, препятстващи свободното участие на лицата по чл. 11, освен ограничението за участие само в една организация по оползотворяване на съответния вид масово разпространени отпадъци.
(7) Заявлението се подава на хартиен и електронен носител. Чл. 63. (1) Органът по чл. 62, пункт. 1 преценява дали заявлението за издаване на разрешение отговаря на изискванията на този закон и подзаконовите нормативни актове по прилагането му.
(2) Компетентният орган може еднократно да изисква от заявителя отстраняване на нередовности и/или предоставяне на допълнителна информация към заявлението, когато това е необходимо за изясняване на фактите по чл. 62.
(3) В случаях, предусмотренных пункт. 2 компетентният орган уведомява заявителя в срок до един месец от постъпване на заявлението.
(4) В срок до един месец от уведомлението по ал. 3 заявителят отстранява нередовностите и/или предоставя допълнителната информация. Чл. 64. (1) В срок до два месеца от получаване на заявлението или от отстраняване на нередовностите и/или предоставяне на допълнителната информация органът по чл. 62, пункт. 1 издава или мотивирано отказва издаването на разрешение.
(2) Компетентният орган отказва издаването на разрешение, когато:
1. (изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г.) заявлението и/или приложените към него документи по чл. 62, пункт. 4 не отговарят на нормативните изисквания;
2. (изм., ДВ, бр. 77 от 2005 г.) разрешението е било отнето по реда на чл. 68. Чл. 65. (1) Разрешението се издава за срока, посочен в заявлението, но не по-дълъг от 5 години.
(2) Издаденото разрешение прекратява своето действие:
1. с изтичане на неговия срок;
2. с отнемането му в срока на неговото действие;
3. по искане на организацията по оползотворяване. Чл. 66. (1) Не по-късно от три месеца преди изтичане срока на разрешението организацията по оползотворяване подава заявление за продължаване срока на действие на разрешението.
(2) приложения под пар. 1 организацията по оползотворяване прилага декларация, че не е настъпило изменение в условията, при които разрешението е било издадено.
(3) Компетентният орган в едномесечен срок се произнася с решение по заявлението за продължаване срока на разрешението.
(4) При неподаване на необходимите документи по ал. 1 в установения срок организацията по оползотворяване подава заявление за издаване на разрешение по реда на чл. 62. Чл. 67. (1) Издаденото разрешение се изменя и/или допълва от компетентния орган при промяна:
1. на свързаните с него нормативни изисквания;
2. (изм., ДВ, бр. 34 от 2006 г.) свързана с актуалното състояние по търговския регистър на организацията по оползотворяване;
3. в програмата по чл. 29, пункт. 1, стр. 4.
(2) В случаях, предусмотренных пункт. 1 организацията по оползотворяване подава заявление за изменение на разрешението до компетентния орган в едномесечен срок от настъпване на промяната.
(3) Компетентният орган в едномесечен срок се произнася с решение по заявлението за изменение на разрешението.
(4) В случай на мотивиран отказ за изменение на разрешението организацията по оползотворяване кандидатства за издаване на ново разрешение по реда на този закон. Чл. 68. Компетентният орган отнема издаденото разрешение, когато:
1. са представени неверни сведения, които са послужили като основание за неговото издаване;
2. действия или бездействия от страна на организацията по оползотворяване са довели до съществено неизпълнение на целите по т
VIP КОМПАНИЙ
Ави Пак ООО
Сертифицированные компании
Honeywell ООО
Сертифицированные компании
Райс ООО
Сертифицированные компании
Пловдив - Юрия Гагарина ...
Сертифицированные компании